Yemek: Kolay icli kofte

30 Temmuz 2009 Perşembe0 yorum

Merhaba arkadaslar,

Bugun benim ve nerdeyse herkesin severek yedigi icli koftenin tarifini vermeye calisacagim.

Ben bunu ilk defa yaptim yiyenlerin hosuna gitti notum tam olunca burda yayinlamaya

karar verdim.

Gelelim tarifimize.

Malzemeler:

Dis malzemesi;

- yarim kilo kadar cigkoftelik bulgur

- 2 yumurta

- 2/3 haslanmis patates

- Tuz

Ic malzemesi;

- kiyma

- sogan

- kimyon

- maydonoz

- tuz

- istege gore baharat

Yapilisi;

Koftelik bulgurumuzu derince bir kaba koyuyoruz, kaynar su ile islatip yumusamasini

sagliyoruz.

Yumusadiktan sonra icine yumartayi kiriyoruz, haslanmis ve iyce ezilmis patatesimizi

ekliyoruz ve yeterince tuz atip iyice yoguruyoruz.

Onceden hazirlanmis olan kavrulmus kiymamizi yanimiza alarak koftelerimizi yapmaya

basliyoruz, ben ilk basta hepsini cevizden buyuk parcalara ayirarak yuvarladim, sonra

yuvarlagin birini avucumun icine alarak obur isaret parmagimi suya batirarak

yuvarlagin ortasina batirdim ve icini oyar gibi basarak ici bos bir yuvarlak elde ettim.

Hazirladigim ici icine koyarak agzini buzdum ve iki avucumun ortasina alarak duzgun

basik bir sekil verdim. Sekillendirmede zorlandiginizda elinizi su ile islatabilirsiniz.

Dis malzemesi yogrulunca hamur gibi bisey oluyor boylece icini oymasi ve doldurmasi

pekde zor olmuyor.

Tum koftelerimiz hazir olunca kizgin yagda kizartip servis yapiyoruz.

Hepsi bu kadar. Afiyet olsun.

Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger