KADINBUDU KOFTE

12 Eylül 2009 Cumartesi0 yorum

Kadnbudukofte2
MALZEMELER:

  • 500 gr orta yagli kiyma
  • 2 corba kasigi pirinc
  • 2/3 su bardagi su
  • 1 buyuk bas sogan
  • 2 yumurta (1 yumurtanin sarisi icine)
  • 1 corba kasigi dolusu irmik (olmasada olur)
  • tuz ve karabiber
  • yarim demet kiyilmis maydanoz
  • 5-6 corba kasigi misir unu
  • kizartmak icin yag

YAPILISI:

1. Bir tavada kiymanin yarisi ve rendelenmis sogani beraber suyunu cekene kadar kavurun.
2. ayri bir yerde 2 corba kasigi pirinci su ile haslayin.
3. kavrulmus kiyma, kiymanin diger yarisi,1 yumurtanin sarisi, haslanmis pirinc, irmik, maydanoz; hepsini bir kabin icinde yogurun.
4. 1 saat kadar buzdolabinda harc kendini ceksin.
5. harctan ceviz buyuklugunde parcalar koparip, oval seklinde kofteler yapin,
6. kofteleri una, daha sonrada yumutaya bulayip; kofteleri alti ust ederek yagda kizartin.

Afiyet olsun.

Ben kofte harcini aksam kardim ve buzdolabina kaldirdim. Genelde yemeklerimi aksamdan yapmak durumundayim. Kofte turu yemekleri aksamdan hazirlarsam benim icin isten gelince cok buyuk kolaylik oluyor. Sadece kizartma fasli kaliyor. Bu yuzden resmini cekemedim. Aksama Allah nasip kismet ederse ilave edecegim.
Ayrica irmigi sadece besin degeri icin kattim. Cunku cocuk doktorumuz besleyici olsun diye yemeklere irmik katmamizi tavsiye etmisti. Irmik B12 iceriyor. Bu yuzden koftelerine anneler isterlerse cocuklari icin ilave edebilirler. Ben normal kofteyede ilave ediyorum.

Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger