Kolay Pirinç Çorbası Tarifi

1 Eylül 2009 Salı0 yorum

Malzemeleri kişiye ve aile fertlerine göre ayarlarsanız sizin için daha iyi olur. Ama ben kendi yaptığım bir tarifi vereceğim.


Mazlemeler :


1 su bardağı kırık çorbalık pirinç

tencerenize taşmayacak kadar su koyun (yine tencere boyutu önemli)

1 tane bulyon( tavuk veya et)

Bir miktar sıvı yağ


Çorbanın Terbiyesi İçin Malzemeler :


1 yumurta sarısı

1 su bardağı yoğurt

Yarım su bardağı un


Yapılışı :


Tencerenizin boyutuna göre içine su koyunve biraz sıvı yağ dökün. İçine bir adet bulyonu atın. Yıkanmış çorbalık pirinçleri içine dökün. Kaynamaya başlasın. Pirinçlerin yumuşamaya başladığından emin olduğunuz sırada, diğer taraftan ayrı bir kapta unu, yumurta sarısını ve yoğurdu karıştırarak çorbanın terbiyesini hazırlayın.


Kaynamaya başlayan pirinçli sudan kepçe yardımıyla azar azar alarak unlu yoğurtlu, yumurtalı karşıma yavaş yavaş dökerek çırpma teliye karıştırın. Bu işlem unun topaklaşmaması, yumurta ve yoğurdun kesilmemesi içindir. yani ocaktaki pirinçli suyla eşit derecede sıcaklık sağlamak için.


Sonra unlu karışımda topaklanma olmadığından emin olduğunuz zaman pirinçli sıcak suyun içine çırpma teli yardımıyla yavaş yavaş dökün ve karıştırın. Sonra tuzunu atın. Bir miktar karıştırın, kaynatın , çünkü çorba un kokmasın diye. Sonra ocağı kapatın.


isterseniz servis yapacağınız tabakta yağla kırmızı biber , nane karışımı kavurabilir üzerine dökebilirsiniz. Ben dökmüyorum. Böyle sade yiyorum. Çünkü ateşte kızaran nane yanınca acı kokuyor. O yüzden bazen ben çorbanın içine çiğ olarak koyuyorum.


Basit ve kolay bir pirinç çorbası tarifi. Ama lezzetli.

Not : Eğer çorba koyu kıvam alırsa bir miktar sıcak su katıp sulatabilirsiniz.

Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger