Şeftali Reçeli

5 Eylül 2009 Cumartesi0 yorum

Yaz boyunca şeftali yedikten sonra kışı da düşünerek reçelini yapmaya karar verdim, başka bir deyişle ilk reçelimi.. Gözümde büyüttüğüm, korktuğum kadar yokmuş.. Reçel yapmak o kadar da zor değilmiş. Biraz internette araştırdım, biraz da çevreme sordum ve şuna karar verdim:

Malzemeler:
1 kg. şeftali (orta sertlikte)
10-12 yemek kaşığı tozşeker (2 su bardağı)
1/2 limonun suyu

Şeftalileri elma dilimi kesip derin bir tencereye aldım, üzerlerine tozşekeri serptim. Tencerenin kapağını kapatıp şeftalilerin sulanması için 3-4 saat bekledim (benim şeftalilerim bu süre sonunda sulanmışlardı, yoksa daha fazla bekletmem gerekebilirdi). Tencereyi kısık ateşe alıp arada karıştırıp köpüklerini alarak şeftalileri yaklaşık 20 dk. pişirdim. Son olarak limon suyunu da ekleyip 1-2 dk. daha kaynattım. Soğuduktan sonra reçeli kanavoza aldım.

Not: Şeker miktarını meyvanın tadını bastırmasın diye az tuttum. Tadını daha çok alabilmek için de şeftalileri elma dilimi kestim. Reçelin açık renkli olmasını istediğim için de kararmasına izin vermeden limon suyunu döktükten sonra fazla kaynatmadım..

Afiyet olsun!
Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger