SÜTLAÇ

12 Eylül 2009 Cumartesi0 yorum

Sulac_1

Haftasonu erkek kardesim ve nışanlısı bizdeydiler. Biraz gezdik gelinlik falan baktık. Benimde eski anılarım canlandı..:)
Neyse daha sonra benden hamsi ve sütlaç istedi...balığın yanında genede helva gider ama ne yapalım onun canı öye istemiş deyip bizde aslıyla (kardeşimin nışanlısı) mutfağa girdik. O sütlacı yaptı bende hamsiyi... Birde zeytinyağlı kereviz dolması yapacaktım, kerevizlerim biraz küçük geldi bende bu seferlik zeytinyaglı kereviz yaptım. Onun tarifini ilerleyen günlerde yazarım.
Daha sonra bolbol düğün hazırlıklarından bahsettik. Kızımın suçiçeği çıkarması dışında çok güzel bir haftasonuydu. Gerçi kızımın suçiçekciklerinden pek şikayeti yoktu...ama onun tüm bedenini saran kabarcıklarını görmek bizi rahatsız ediyordu.
Neyse eninde sonunda çıkaracaktı...belki böylesi daha iyi. Gelelim hamsi tava ve sütlaca...

Malzemesi:

  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 2 su bardağı soğuk su
  • 4 su bardağı soğuk süt
  • 2 su bardağı şeker
  • bir çimdik tuz
Yapılışı:
Pirinç öncelikle yıkanır. Ve tencereye soğuk su ile konur ve pirinçler yumuşayıncaya kadar haşlanır. Haşlama suyunu dökme nışastalı olduğu için kıvamının koyulaşmasına yardımcı olur. Daha sonra süt içine katılır. Bu şekildede bir 7-8 dk kaynadıktan sonra şekeri katılır. Biz tatlı sevdiğimi için 2 su bardağı koydum. Siz daha az tercih edebilirsiniz. 4 dk kadar daha kaynattım.Baktım ki benim ki biraz istediğim kıvama gelmedi (bu pirincinden de kaynaklanıyor)... ayrı bir yerde bir çay bardağına; 1 çay kaşığı nışasta ve yarım çaybardağı suyu karıştırıp tencereye karıştırdım.4 dk daha kaynatıp kaselere böl. Yaklaşık 6 kase çıkıyor.
Soğuduktan sonra tarçın ile servis yapabilirsiniz...
Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger