Peynirli Pide

15 Ekim 2009 Perşembe0 yorum

Malzemeler (8 adet)
  • 1,5 su bardağı ılık süt
  • yarım paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta akı (sarısı üzerine)
  • aldığı kadar un

İçi için

  • 2 adet domates
  • 1 adet sivri biber
  • 1 kase peyaz peynir (150 gr.kadar)
  • Ben bir kısmını sucuk ve kaşarlı yaptım iç malzeme isteğe bağlı.

Ilık sütün içine mayayı koyup üzerine şekeri ekledim mayanın kabarmasını bekledim üzerine yumurta akı, tuz ve azar azar un ekleyerek yumuşak bir hamur elde ettim sekiz parçaya böldüm. İçi için domateslerin kabuklarını soyup ufak ufak doğradım üzerine biberleri doğradım ve peyniri ekledim karıştırdım.(sucuklu için sucukları doğrayıp açtığım pidelerin içine dizdim üzerine rendelenmiş kaşar serptim) Hamuru elimle açtım arasına iç malzemeyi koyup kenarlarını uçlardan birleştirip pide şekli verdim yarım saat mayalanmasını bekledim, üzerine yumurta sarısı sürüp ısıtılmamış soğuk fırına verdim 190 derecede pişirdim.Afiyet Olsun.

Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger