KIZILCIK MARMELATI (ESKİŞEHİR)

17 Eylül 2009 Perşembe0 yorum

Kızılcık_marmelatı

Bu tarif bana rahmetli anneannemden. Kendisinin yanında kaldığım zamanlarda yapardı. Genelde okulların açılmasına yakın bir zaman olması gerekiyor. Yani kızılcığı Ağustosun ikinci haftasından itibaren bulabilirsiniz. Kendisini kevgirden kızılcıkları geçirirken görürdüm. Yaşlı olduğu için üzülür ve ona yardım ederdim. Çok sevinirdi. Teyzemlere birazda abartarak yaptıklarımı anlatırdı. Onlarda bana aferim derler ve bir aferim kazanmış olurdum. O günleri şimdi çok özlüyorum. O zamanlar bazen anneanneme yardım etmediğim de olmuştur. Keşke daha fazla yardım edebilseydim. Sonuçta giden zaman geri gelmiyor. Bu marmeladı yaptıkça anneannemi hatırlamak ve onunla geçirdiğim günleri bir kez daha anmak çok güzel.

Malzemeler

  • 1 Kg kızılcık
  • 1.5 Kg şeker
  • 1 Adet limon suyu

Yapılışı:

  1. Kızılcıkları yıkayıp suyunu süzün.
  2. Bir tencereye koyup bir kahve fincanı su ilave ederek 1-2 taşım kaynatın.
  3. Ateşten alıp altına başka bir tencere koyup süzgece boşaltarak kaşık yardımı ile kızılcıkları iyice ezin.
  4. Yalnız çekirdekler kalana dek kızılcıkları ezip süzgeçten geçirin.
  5. Ezilen kızılcıkların üzerine şekeri koyup orta harararetli ateşte kıvamına gelene kadar kaynatın.
  6. İndireceğinize yakın 1 adet limon suyu koyup tekrar 1-2 taşım kaynatıp ateşten alın.
  7. 5-6 dakika beklettikten sonra kavanoza boşaltın ve soğuyunca kapağını kapatıp, serin bir yerde kullanacağınız zamana kadar bekletin.

NOT : Çok olgun ve etli kızılcıkları kaynatmaya gerek kalmadan süzgeçten geçirerek de kızılcık marmelatını yapabilirsiniz.

Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger